FAQ

Bestellen & bezorgen
Hoe kan ik een artikel online bestellen?

Je volgt de volgende stappen:

  • Zoek een artikel uit en het aantal
  • Via de knop 'in winkelwagen' plaats je het artikel in je winkelwagen
  • Als je klaar bent met winkelen, klik je op de winkelwagen. Vervolgens krijg je een overzicht van jouw bestelling te zien, waarin je de artikelen desgewenst nog kunt wijzigen
  • Klik nu op "ga door naar afrekenen"
  • Vul hier al je gegevens in
  • Kies een betaalmethode, ga akkoord met de algemene voorwaarden en plaats de bestelling
  • Je ontvangt nu een e-mail ter bevestiging van je bestelling
Heb ik een artikel gereserveerd zodra het in mijn winkelwagen zit?

Nee. Pas zodra de betaling is afgerond ben je verzekerd van de artikelen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?

Na het doorlopen van alle stappen van het bestelproces ontvang je een bevestiging van de bestelling via de e-mail. Mocht dat niet het geval zijn check dan je spam box. Het kan zijn dat deze e-mail daarin terecht gekomen is.

 

Wanneer kan ik mijn artikel(en) verwachten?

Je ontvangt een e-mail zodra de bestelling is verzonden, daarin staat een track & trace code waarmee je de status van de verzending kunt controleren. De informatie is nog niet meteen beschikbaar als je deze mail ontvangt, dat is pas zodra de bestelling door de vervoerder is verwerkt. 

Wij versturen alle bestellingen snel. Voor 16.00 uur besteld en betaald op werkdagen, wordt de volgende werkdag geleverd (het moment waarop de betaling bij ons binnen is geldt als maatstaf). Bestellingen in het weekend (vanaf vrijdag 16.00 uur) of feestdagen worden op de eerstvolgende werkdag verzonden.
Indien een artikel onverhoopt niet meer leverbaar is of tijdelijk uit voorraad, dan laten wij dat per e-mail direct weten.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen vanaf € 50,00 worden gratis verzonden binnen Nederland en België. Voor bestellingen onder € 50,00 berekenen wij € 6,95 verzendkosten voor zowel Nederland en België.

 

Met welke vervoerder wordt mijn pakket bezorgd?

Wij verzenden met DHL of Post.nl. 

Kan mijn bestelling naar een pick-up point gestuurd worden?

Dat is geen enkel probleem. Je kunt dit in het bestelproces aangeven en het juiste afhaalpunt selecteren.

Kan ik producten afhalen?

Bij ons kantoor/magazijn in Rijsbergen is het mogelijk om op afspraak producten af te halen. Graag even vantevoren bellen om een dag/tijd af te spreken zodat wij de bestelling klaar kunnen zetten.

Mijn pakket is niet bezorgd of met schade geleverd. Wat moet ik doen?

Schade aan een zending dient binnen 7 dagen na levering bij ons gemeld te worden. Anders zal de vervoerder de claim helaas niet in behandeling nemen.

Een zending die op geleverd staat, maar niet daadwerkelijk is ontvangen (bezorgd maar niet ontvangen) dient binnen 7 dagen na aflevering bij ons gemeld te worden zodat de vervoerder een onderzoek op kan starten. Na 7 dagen kunnen wij kunnen wij uw melding helaas niet meer in behandeling nemen.

Bekijk alles
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt gebruik maken van het retourrecht. Binnen 14 dagen na ontvangst dient de bestelling geretourneerd te worden.

Dit kan alleen wanneer het product ongebruikt is, in originele staat en in de complete originele onbeschadigde verpakking (zonder tape, plakband, stikkers en etiketten).

Bewaar daarom de verpakkingen tenminste 14 dagen!

Als je de verpakking (of delen daarvan) weggooit dan gooi je eigenlijk ook je retourrecht weg, want de winkelier mag een incompleet product weigeren en mag minimaal het waardeverlies in rekening brengen. Het is bovendien gewoon makkelijk want je kunt alles weer net zo verpakken als je het ontving en opsturen. 

Let op! Barbecues, Ooni en Zalto glazen kunnen niet worden geretourneerd.

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Binnen 14 dagen kun je de bestelling retourneren via PostNL of DHL Benelux.

Meld het retour aan in het retourportaal met de postcode en track & trace code (staat in de ontvangen track en trace mail).


Klik hier om naar het retourportaal te gaan en print het retourlabel uit: https://like2cook.shipping-portal.com/rp/. Vervolgens kun je het pakket afgeven bij een servicepunt.

 

Let op: Ruilen is gratis. Retour sturen en geld terug is op eigen kosten.

Uiteraard kun je het product ook langs brengen of omruilen in ons magazijn:

Like2Cook
Begijneweide 1
4891 TR Rijsbergen

 

Let wel! Artikelen dienen ongebruikt, compleet, in originele staat, in de complete originele onbeschadigde verpakking (zonder tape, plakband, stikkers en etiketten) te worden geretourneerd.

Indien je de verpakking niet compleet of voorzien van tekst, tape, labels of stickers retour stuurt (dus zonder omdoos of inpakpapier) dan brengen wij € 5,00 in rekening. De doos/verpakking is dan beschadigd waardoor het apparaat niet meer in de originele staat verkoopbaar is.

 

 

Krijg ik mijn retourkosten vergoed?

Je kunt je bestelling éénvoudig retourneren via ons retourportaal.

 

Let op: Ruilen is gratis. Retour sturen en geld terug is op eigen kosten.

Voor retourneren per post brengen wij € 6,95 in rekening.

 

Wanneer wij je retourzending hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag exclusief de retourkosten (€ 6,95) binnen enkele werkdagen aan je terugbetaald. De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor je aankoop.

Bekijk alles
Betalen
Met welke betaalmehode kan ik betalen?

Je kunt bij Like2Cook op diverse manieren veilig betalen. We hebben de keuze uit de volgende betaalopties:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Sofortbanking
  • Paypal
  • Visa
  • Mastercard
  • Klarna (achteraf betalen)
  • Zakelijke factuur (BTW), hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice via 076-532 05 47

 

Kan ik ook achteraf betalen?
Je kunt bij ons ook achteraf betalen via Klarna. Nadat de bestelling is geplaatst en verwerkt ontvang je de Klarna factuur via een e-mail. Daarna heb je 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.
 
Klarna bepaalt middels een kredietcheck of je achteraf kunt betalen. Like2Cook heeft hier geen invloed op. Het kan zijn dat de betaling door deze kredietcheck wordt afgewezen, in dat geval zult je een annulering terugkrijgen nadat op 'betalen' is geklikt. Bij vragen kun je contact opnemen met Klarna via www.klarna.com of 020-8082852.
 
Bekijk alles
Service & garantie
Mijn KitchenAid product is defect, wat moet ik doen?

Is er schade of een defect aan het product binnen twee weken na ontvangst?
Neem dan z.s.m. contact op met Like2cook.

Is er schade of een defect na deze periode? 
De garantie gaat rechtstreeks via KitchenAid. Wij verzoeken je contact op te nemen met de consumer care van KitchenAid.
Ze zijn telefonisch te bereiken op: 0800-0200151 of per mail consumercare.nl@kitchenaid.eu

Mijn SMEG product is defect, wat moet ik doen?

Is er schade of een defect aan het product binnen twee weken na ontvangst?
Neem dan z.s.m. contact op met Like2cook.

Is er schade of een defect na deze periode? 
De garantie gaat rechtstreeks via SMEG. Via SMEG kunt u een service verzoek indienen, klik hier voor meer informatie.

Mijn Philips product is defect, wat moet ik doen?

Is er schade of een defect aan het product binnen twee weken na ontvangst?
Neem dan z.s.m. contact op met Like2cook.

Is er schade of een defect na deze periode? 
De garantie gaat rechtstreeks via Philips. Neem contact op met de suppport afdeling.
Ze zijn telefonisch te bereiken op: 0900 2021177 of via www.philips.nl/support

Mijn Fritel product is defect, wat moet ik doen?

Heb je een probleem met jouw Fritel product? 


Bekijk dan eerst even de FAQ van jouw apparaat op de website van Fritel. Deze staan bij ieder product separaat genoemd. Vaak is een probleem snel verholpen en kun je zo weer aan de slag met je apparaat.

Mocht het probleem nog niet opgelost zijn dan kun je contact opnemen met Like2Cook zodat wij je verder kunnen helpen.

 

Mijn Bamix product is defect, wat moet ik doen?

De garantie en reparatie gaat rechtstreeks via Bamix. 

Via bamix.nl kun je de staafmixer ter reparatie aanmelden: reparatie formulier bamix. Of neem contact op met de klantenservice van bamix op 020 - 622 04 98.

Mijn JURA is defect, wat moet ik doen?
De garantie en reparatie gaat rechtstreeks via JURA.    Neem contact op met de JURA Service Factory (helpdesk): Tel: 079-363 1500<br>E-mail: helpdesk@nl.jura.com
Bekijk alles
Outlet
Wat is een outletproduct?

In de online outlet vind je aantrekkelijk geprijsde b-keus/ Factory Serviced* apparaten. Soms is de doos beschadigd, soms zit er een oneffenheidje in de lak, soms heeft het apparaat op een beurs of in een showroom gestaan of het is een restant van een bepaalde kleur. Alle apparaten zijn echter nieuw, ongebruikt, hebben een quality check gehad en beschikken over 1 jaar volledige fabrieksgarantie.  

Alle outlet producten zijn in onze webshop gemarkeerd met een *

*Dit product is technisch in orde, maar er kunnen zich kleine esthetische onvolkomenheden voordoen, gezien dit product van een klant of retailer retour komt. Daardoor is er een beperkte garantie van één jaar geldig die niet van toepassing is op esthetische delen. Je kunt het apparaat registreren voor garantie via de website van KitchenAid.

Let op!! Outlet producten zijn uitgesloten van actie's.

Wat is er met het outlet product precies aan de hand?

Wij kunnen helaas van tevoren niet aangeven wat er precies met het product aan de hand is. De producten komen rechtstreeks van de leverancier in gesloten dozen. Ze zijn ongebruikt en technisch in orde en er zit één jaar volledige fabrieksgarantie op. Op deze producten heb je ook het recht tot retourneren.

Bekijk alles